Specjalizacją firmy LAMMAS są standardowe oraz wykonywane na zamówienie linie przenośnikowe dla przemysłu samochodowego oraz innych branż produkcyjnych.
Oferowane linie przenośnikowe występują w róznych wersjach zarówno do przenoszenia elementów o masie kilku kilogramów jak i do ciężkich zadań transportowych do 1500kg.
Przenośniki charakteryzuje prosta konfiguracja:
Rozbudowa, jak i przebudowa linii przenośnikowej jest możliwa i łatwa. Dzięki standaryzacji elementów składowych i ich bezproblemowej dostępności, wszelkie zmiany oraz adaptacje mogą być szybko przeprowadzane bez zbędnych komplikacji.
Wielofunkcyjność:
- Dwa rodzaje stoperów dające ponad dwadzieścia możliwych konfiguracji zatrzymywania palety przez przenośnik liniowy.
- Trzy systemy nawrotowe palet pozwalają na stworzenie ponad trzydziestu wariantów powrotu palet.
- Elementy pozwalające na zmianę kierunku przebiegu linii pod kątem 45°, 90° i 180°
- System podnoszenia i opuszczania palet do transportu elementów pomiędzy przenośnikami biegnącymi pod sobą.
Dzięki modularnej konstrukcji przenośniki mogą być adaptowane do wielu zastosowań.
1 – Linia przenośnikowa
Aluminiowy profil posiada specjalne wytłoczenia pozwalające na łatwy montaż komponentów linii przenośnikowej. Płaszczyzna ślizgowa, prowadząca łancuch z paletami, jest wykonana ze stali hartowanej. Łancuch wykonano ze stali pozwalającej na redukcję hałasu. Dwa rzędy rolek łancucha służą jednocześnie do napędu jednostek przekaźnikowych i transportu palet. Aluminiowe osłony zapewniają bezpieczeństwo i nadają stylowego szyku linii. Separatory są również wykonane z aluminium i pozwalają na dobranie odpowiedniej szerokosci linii przenośnikowej.
2 – Moduł napędowy
Łańcuch linii przenośnikowej jest napędzany przez moduł napędowy składający się z silnika elektrycznego i odpowiednio dobranego reduktora. Są to wyjątkowo wszechstronne jednostki pozwalające na transport ładunków o masie do 250 kg na 1 metr linii przenośnikowej z prędkością 4,5 do 18 m/min. Cichy zestaw napędzający może być montowany pod różnymi kątami do ramy nośnej linii. Każdy moduł napędzający jest wyposażony w sprzęgło przeciążeniowe chroniące system przed ewentualnymi problemami wynikającymi z nagłego zatrzymania linii przenośnikowej.
3 – Moduł napinający łańcuch transportowy linii
Moduł napinający jest zainstalowany po przeciwnej stronie linii przenośnikowej w stosunku do umiejscowienia jednostki napędzającej. Zapewnia odpowiednie i stałe napięcie łańcucha bez konieczności manualnej regulacji. Segmenty są dostarczane z odpowiednio napiętymi łańcuchami w celu uniknięcia nadmiernego naprężenia łańcucha w trakcie montażu.
4 – Stacja zatrzymująca
Stacja zatrzymująca selekcjonuje i zatrzymuje w wybranej pozycji paletę. Jednostka jest wyposażona w hydrauliczny zderzak zapewniający płynne zatrzymanie palety. Stacja jest montowana na linii w wybranym miejscu, skierowana w stroną nadjeżdżających palet
5 –Jednostka zatrzymująco identyfikująca
Jednostka zatrzymuje i identyfikuje paletę za pomocą elektrycznych czujników a następnie decyduje o dalszym przebiegu transportu palety. Zatrzymanie palety jest zabezpieczane przez hydrauliczne odbojniki.
6 – Stacja transferowa
Jednostka transferowa zwalnia paletę z linii transportowej poprzez jej uniesienie za pomocą siłownika pneumatyczego. Umożliwia w ten sposób przeniesienie palety z głównej linii na inną z zachowaniem odpowiedniego kąta ustawienia palety. Przeniesienie następuje po aktywacji mechanicznego urządzenia przenoszącego, napędzanego przez łancuch transpotowy w koordynacji z ruchem wznoszącym palety.
7 - Stacja transferowa z napędem
Napędzana jednostka transferowa umożliwia ruch palety w dwu kierunkach. Służy do podawania palet na linię główną przenośnika pod kątem prostym. Do uruchomienia powrotu palet stosuje się sygnały z bocznych czujników indukcyjnych. Jednostka składa się z pneumatycznie sterowanego podnośnika i z silnika z przekładnią zapewniającego napęd postępowy i zwrotny palety.
8 - Krzyżowa stacja transferowa
W tym przypadku jednostka transferowa jest montowana na głównej linii przenośnika i posiada dwustronną funkcję przyjmowania i wydawania palet. Napęd jest zapewniany poprzez łańcuch linii poprzecznej, mającej możliwość przesuwu w dwu kierunkach.
9 - Stacja transferowa dla linii równoległych
Jednostka ta używana jest do transferu palet pomiędzy dwoma równoległymi i oddalonymi od siebie liniami przenośnika, biegnącymi na tej samej wysokości. Składa się z dwu jednostek transferowych zamontowanych na każdej z linii i połączonych łącznikiem.
10 - Jednostka wznosząca paletę
Jednostka służy do zwalniania palety z linii przenośnika i ustawiania jej w wymaganej pozycji na żądanej wysokości. Składa się z suportu z prowadnicami dla siłowników unoszących paletę. Jest wyposażona w czujnik położenia palety, kontrolujący położenie palety.
11 - Stacja obrotowa
Służy do obracania palety o kąt od 90° do 180° w zależności od wymagań. Składa się z jednostki podnoszącej paletę z linii głównej i mechanizmu obrotu. Po operacji paleta jest stawiana na linii głównej a jednostka rotująca powraca do położenia wyjściowego.
12 - Podstawa linii
Elementy nośne dla linii przenośnikowej (zarówno pojedynczej, jak i zestawionej w pionie) regulowane są w zakresie 50mm. Położenie palety transportowej może być zawarte pomiędzy 300 a 1000 mm.
13 – Winda paletowa
Windy stosowane są do przenoszenia palet na różne wysokości. Składają się z ramy aluminiowej, prowadnic dla platformy transportowej napędzanej samohamującym silnikiem lub siłownikiem pneumatycznym – w zależności od masy transportowanych elementów. Platforma transportowa stanowi oddzielną kompletną linię przenośnikową.
14 – Paleta
Palety służą do transportu elementów montażowych na linii przenośnikowej. Elementy przeznaczone do montażu są utrzymywane na linii za pomocą specjalnie projektowanych palet, które są zwykle prostokątne i wyposażone w otwory mocujące. W zależności od zastosowania, mogą być wykonane ze stali lub innych materiałów.